Avdelningar:
Mulle 076-055 74 87
Knytt 076-005 71 91
Knopp 076-005 74 65
Jobba hos oss:
Just nu har vi inga lediga tjänster.
Ställ ditt/dina barn i kö till Mulleborg:
Vi ingår i Lidingö stads kösystem på Skolwebben.
Köfrågor:
Köansvarig Idun Sundberg
E-post: koansvarig@mulleborg.se
Övriga frågor:
Rektor Kajsa Källström
Telefon: 08-767 64 40
E-post: kajsa@mulleborg.se
Telefon:
08-767 64 40
Postadress:
Raketstigen 13
181 57 LIDINGÖ
Öppettider:
Vi har för närvarande öppet 7-17.
Verksamheten följer stadens riktlinjer för öppettider och rätt till omsorg. Öppettiderna anpassas efter den aktuella barngruppens behov inom ramtiden klockan 06.30-18.30.
Klagomålshantering
Klagomål på vår verksamhet
Har du klagomål på vår förskola, I Ur och Skur Mulleborg? Om vår verksamhet inte motsvarar dina förväntningar eller om du eller ditt barn är missnöjda med något kan du kontakta oss. Det är viktigt för vårt fortsatta förbättringsarbete. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet!
1. Kontakta verksamheten
Har du klagomål på något i förskolan bör du i första hand vända dig till personalen. Kontakta exempelvis ansvarig förskollärare. Tycker du inte att du får rätt hjälp eller gehör kan du istället vända dig till rektorn. Du kan också vända dig direkt till rektorn om du anser att problemet är allvarligt.
2. Kontakta rektor
Prata med rektor om ditt problem eller ditt missnöje. Om du efter samtalet fortfarande är missnöjd kan du kontakta huvudmannen, ordförande i styrelsen för Barnstugeföreningen I Ur och Skur Mulleborg.
3. Kontakta huvudmannen
Om du vill kan du vända dig direkt till huvudmannen. Hit vänder du dig också om du inte är nöjd med hur ditt klagomål hanterats av personal eller rektor. Om du vill ha en personlig återkoppling i ditt ärende behöver du lämna namn och kontaktuppgifter. Du har givetvis rätt att lämna klagomål anonymt.
Epost till huvudman ordforande@mulleborg.se
Du kan lämna ditt klagomål digitalt via detta formulär.
Har du inte har möjlighet att registrera dina klagomål digitalt går det bra att skicka dem med post till följande adress:
I Ur och Skur Mulleborg
Raketstigen 13
181 57 Lidingö
Vad händer efter du lämnat ett klagomål?
Vi kommer att kontakta dig gällande ditt klagomål inom 5 arbetsdagar. När ditt klagomålsärende avslutas får du ett skriftligt svar. Om du valt att vara anonym så utreds och dokumenteras klagomålet, men ingen återkoppling kommer att ske.
Huvudmannen är ansvarig för att bekräfta klagomålet, utreda samt återkoppla till klagomålslämnaren. Alla klagomål vidarebefordras till rektor som har ansvar för att utredning genomförs samt att beslutade åtgärder följs upp och dokumenteras.
Observera att alla inkomna klagomål blir allmänna handlingar som måste lämnas ut om någon begär dem. Som regel råder inte sekretess för anmälningar som kommer till en klagomålshanteringsfunktion. Bara i enskilda fall kan personuppgifter skyddas om personen har skyddade personuppgifter eller riskerar att förföljas (av särskild anledning).